Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θεραπείες, άλλα και ανάσταση νεκρών από τον Ασκληπιό!

Για την ανάσταση των νεκρών, στην οποία επιδιδόταν ο Ασκληπιός, αλλά και για την οποία υπήρξε η αφορμή της κεραυνοβόλησης του από τον Δία διαβάζουμε από το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό του «Ηλίου», του Ιωαν. Δ. Πασσά:
«Αλλά ως ιατρός δεν περιορίζεται να θεραπεύει τους ασθενείς. Επαναδίδει συχνά την ζωήν εις αποθανόντας, πολλών δε τα ονόματα διέσωσεν η λαϊκή παράδοσις. Με την επέμβασιν του αυτήν δυσαρεστεί τον Πλούτωνα. Και ο Ζεύς όμως δεν δέχεται την διατάραξιν της τάξεως του Σύμπαντος (Αισχύλου, «Αγαμέμνων»,1022). Κατά τον Πίνδαρο μάλιστα εξανίσταται, διότι ο Ασκληπιός ανέστησε πλούσιον νεκρόν, από την υπερβολικήν του αγάπη προς τον χρυσό- και αγανακτησμένος τον κεραυνοβολεί. Εις εκδίκησιν τότε τοξεύει και θανατώνει ο Απόλλων τους Κύκλωπες, και εγκαταλείπει επί μακρόν τον Όλυμπον. Αυτήν την περί Ασκληπιού παράδοσιν υιοθετεί και ο Παυσανίας, κατ’ άλλην

όμως παράδοσιν διδάσκαλός του εις την ιατρικήν υπήρξεν ο ίδιος ο Απόλλων: « Και πολλά παρά του πατρός των εις ιατρικήν μαθόντα, προσευρείν την τε χειρουργίαν και των φαρμάκων σκευασίας»(Διόδωρος Σικελιώτης,V, 74), (Και αφού έμαθε πολλά από τα πράγματα της ιατρικής από τον πατέρα του, εφεύρεν εκτός αυτών την χειρουργικήν και την προετοιμασίαν των φαρμάκων). Κατά τον Απολλόδωρον δε ως ιαματικόν μετεχειρίζετο το αίμα της Γοργούς που του έδωκεν η Αθηνά. Η

Αθηνά έδωσεν εις τον Ασκληπιό το αίμα της δεξιάς αρτηρίας εκράτησε δε η ίδια της αριστεράς, δια τούτο « ο μεν απ’ αυτών έσωζεν, η δε από των ιδίων λύθρων (ανθρωποκτόνος και πολεμοποιός εγίνετο».





Μία όμως άλλη άποψη περί του θανάτου του,συναντάμε στον Παλαίφατο απ’ τον οποίο πληροφορούμαστε πως ο Ασκληπιός υπέκυψε λόγω ενός ισχυρού πυρετού:
«… Ιατρικήν κινήσας και υψώσας πυρετού κόλετο…» ( Παλαίφατος, «Περί Απίστων» κεφ. XVII, Ασκληπιός)
Στον Πίνδαρο διαβάζουμε περιγραφές περί του τρόπου θεραπείας του Ασκληπιού. Περιγράφει ο μεγάλος ποιητής, πως η θεραπευτική ικανότητα του Ασκληπιού ήταν αποτελεσματική τόσο στα τραύματα όσο και τους πυρετούς και πόνους και ακόμη κάνει λόγο για χρησιμοποίηση χειρουργικών εργαλείων από την πλευρά του Ασκληπιού, αλλά και άλλα «μέσα» όπως επικλήσεις, φάρμακα, επιθέματα με βότανα κ.α. Η μέθοδος της δια της υπνώσεως θεραπείας φαίνεται να υιοθετήθηκε αργότερα και η αναφορά σ’ αυτήν γίνεται πρώτα από τον Αριστοφάνη σε δύο έργα του, στις «Σφήκες»(στιχ. 122) και τον «Πλούτο» (στιχ. 653). Με τον δια υπνώσεως τρόπο θεραπείας, ο ασθενής μάθαινε το μέσο που θα τον θεράπευε, μετά από συμβουλές του ίδιου του Ασκληπιού που εμφανιζόταν στον ύπνο του ασθενούς και τον καθοδηγούσε.
Τόση μεγάλη ήταν η πίστη στον Θεό Ασκληπιό, ώστε τον ονόμαζαν «Σωτήρα» όπως αυτός αναγραφόταν σε νομίσματα και επιγραφές, αλλά και σε διάφορες πραγματείες περί αυτού. Από τον ρήτορα Αριστείδη λεγόταν για τον Ασκληπιό:
«ό το πάν άγων και νέμων σωτήρ των όλων και φύλαξ των αθανάτων».




"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κέλλα & Παλαιό Ελαιοτριβείο

Η κέλλα υπήρξε η παλαιά αποθήκη της εκκλησίας στο χωριό Ασκληπειό Ρόδου, όπου φυλασσόταν κυρίως το λάδι μέσα σε μεγάλα πήλινα πιθάρια, τα οποία σώζονται ακόμη. Είναι ένα ισόγειο, λιθόκτιστο κτίσμα μονόχωρο, κτισμένο με τον τοπικό παραδοσιακό τρόπο. Το πάτωμα είναι χωμάτινο και το κτίσμα γενικότερα διακρίνεται για την λιτότητα και τον κυβόσχημο όγκο του. Η εξωτερική όψη του κτηρίου είναι επίσης λιτή, χωρίς κανένα περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Η χαρακτηριστική τετράγωνη επιγραφή πάνω από την καμάρα της εισόδου δεν σώζεται καθαρά. Κτίσθηκε το 1879 και ήταν η αποθήκη της εκκλησίας όπου φύλαγαν κυρίως λάδι μέσα σε μεγάλα πήλινα πιθάρια, πολλά από τα οποία σώζονται ακόμα. Το 1941, το κτήριο επισκευάστηκε και επεκτάθηκε. Δίπλα ακριβώς από την κέλλα βρίσκεται το παλαιό ελαιοτριβείο του χωριού. Πρόκειται για ένα ισόγειο, λιθόκτιστο με επίπεδη στέγη-δώμα κτίσμα. Χτισμένο με τον τοπικό παραδοσιακό τρόπο, είναι όμοιο με την κέλλα και από τα ελάχιστα δείγματα βιομηχανικού κτηρίου που σώζοντα...

Καλή Ανάσταση

Προτάσεις του Συλλόγου για τα αρχιτεκτονικά σχέδια (πολιτιστικού κέντρου & περιβάλλοντος χώρου)

Συνεπής στη διαδικασία που από καιρό συμφωνήσαμε όλοι μαζί, στις από κοινού συναντήσεις και προφορικές συζητήσεις μας ,παρουσιάζουμε, με επίγνωση της ευθύνης , τη μελέτη ανάπλασης της εισόδου, των πλατειών του χωριού του πάρκινγκ, καθώς και τη αρχιτεκτονική σχεδίαση και λειτουργικότητα του νέου κτιρίου. Μοχθήσαμε για να υπάρξει συμμετοχή και συνύπαρξη των εμπλεκομένων φορέων. Τηρήσαμε απόλυτα διαφανείς και δημοκρατικές διαδικασίες. Ο μελετητής στηρίχθηκε σε προτάσεις γραπτές του Συλλόγου, του Δήμου και κατ’ιδίαν συναντήσεις με την εκκλησιαστική επιτροπή Εμείς προτείναμε να φύγουν τα αυτοκίνητα από την αυλή του δημοτικού σχολείου και να γίνει χώρος αναψυχής και πράσινου, συνδιαμορφωμενη επίσης, σε ένα μέρος της και η παλιά πλατεία του χωριού. Έτσι η βιτρίνα του χωριού θα αποκτήσει μια άρτια αισθητική όψη και θα την χαίρονται τα παιδιά μας και όλοι οι κάτοικοι. Παράλληλα με ενέργειες του Συλλόγου ο δικηγόρος Σταύρος Καζούλης κατέγραψε με έρευνα του τις μερίδες της εκκλησίας και του Ελλη...